Sunday, May 11, 2008

Selamat Hari Ibu, Mama ...

Assalammualaikum semua. Sempena Hari Ibu ini, saya ingin mencoretkan sekalung ucapan terima kasih kepada mama saya yang bernama Zainah Ariffin. Dan untuk semua ibu-ibu di luar sana, SELAMAT HARI IBU.



Mama,
Tiada kata seindah bicara ingin ku kalungkan buatmu. Hanya setinggi-tinggi ucapan terima kasih kerana hadir di sini untuk kami semua. Terima kasih kerana sering meminjam semangatmu untuk kami meneruskan perjuangan di alam maya ini. Terima kasih kerana acapkali menjadi bahu untuk kami melepaskan tangisan. Terima kasih kerana tidak jemu-jemu memberi dorongan buat kami sehingga kami berjaya mencapai impian di dalam hidup kami. Terima kasih di atas doronganmu yang tidak terhingga walaupun kami hampir tersungkur daripada landasan hidup ini, namun kerana engkau di sisi membuatkan kami terus bangun dan memperbaiki kehidupan yang lalu.

Mama,
Tanpamu di sini di sisi kami, kami tidak pasti sama ada kami kuat atau tidak untuk meneruskan perjuangan hidup yang belum selesai. Kami juga tidak tahu adakah kami akan menjadi sebagaimana kami sekarang. Kami juga tidak tahu sama ada mampukah kami mencapai kejayaan demi kejayaan walaupun kadang kala anak-anakmu ini sering diperlekehkan oleh masyarakat sejagat.

Mama,
Tiada ibu seagung dirimu. Hanya ucapan terima kasih yang mampu kami jadikan rantai dan menggantung kemas di lehermu untuk selama-lamanya. Kami tahu, kami tidak mampu membalasnya di atas setiap titisan susumu yang telah disuapkan ke dalam mulut kami. Kami akan cuba yang terbaik untuk membahagiakan dirimu selagi hayat kami dikandung badan. Doakan kami agar kami tidak alpa dan tersungkur dari landasan hidup agar kami boleh menjaga dirimu sehingga ke akhir hayat kami.

Mama,
Terima kasih di atas segala-galanya. Maafkan diri anak-anakmu ini sekiranya ada salah dan silap yang tidak kami sengajakan yang telah menyentuh naluri ibumu. Selamat Hari Ibu, Mama ... Mudah-mudahan mama akan menjadi mama yang terbaik di dunia ini buat kami semua.


You are the best! You are everythings and I Love You, Mama ....

4 comments:

Mersik said...

Ebriza , kim salam kat mak ya.. hik hik

Ebriza Aminnudin said...

okey.

Pu3ImaneisyƆ said...

hello honey... Happy mother day to mama.... honey, kisskan mama untuk aku... bolehkan... hehehehe. Alamak... pokcik pun nak kirim salam kat mama gak ekk... hai pokcik salam aje ke... sekut-sekut tak ada ke... hehehehee

Ebriza Aminnudin said...

hello sweetie ... nanti aku kisskan pipi mama aku dan aku nak kata pada dia, anak angkat dia yg baru kim salam and kiss. hehehe ... tumpang jek kasih mama aku sweet. hang pun boleh panggil mama jugak sbb ramai kawan2 aku panggil dia mama. :)

haa ... pokcik bunga ka utk mama.hehehe