Tuesday, November 11, 2008

Sketsa Mahakarya Cinta - Kihkihkih ... Ishh ... Tak Baiklah!


Sketsa gara-gara Mahakarya Cinta satu-satunya Novel ku yang tebal. Kihkihkih …. Ooppsss, Sorry Kak Gee, Abby tak sengaja. Mulut akak dah baik? Harap-harap akak enjoy dengan MC …

Ikuti Kisah Dari Kak Dewi Sukma:


Salam dan selamat sejahtera.

Semalam, ada seorang kawan DS, Gee bercerita tentang satu tragedi 'lucu'. Gee ni memang fanatik novel. Pantang ada novel baru, belum sempat novel tu panas kat kedai dia dah sapu dulu!

Pagi-pagi lagi dia dah buka cerita kat ofis ni, sebab perkara tersebut berlaku pada hari cuti. Beberapa hari lepas (sebelum cutilah) dia dah cakap dengan DS nak gi cari novel terbaru Ebriza bertajuk Mahakarya Cinta (MC). Awal-awal lagi dia dah bising, tebal giler novel tu... tentu penat nak pegang. DS senyum aje, dah maklum dengan perkara ini kerana menyedari harga novel MC mencecah RM29.90!

Seperti biasa, semasa membaca MC atau lain-lain novel, macam-macam teknik yang dia gunakan; duduk di sofa, bersila di tikar, di atas katil, berbaring mengiring, terlungkup, terlentang... dan, oleh kerana terlalu penat memegang novel MC... Fuh!

Tup-tup dia terlelap, MC tu sudah menghentam mukanya dan terkena tepat kat bibirnya sehingga tercedera parah (lebih-lebih pulak!) Kami semua cuma mampu tergelak besar, tak sangka tragedi ini boleh berlaku gara-gara sebuah novel MC yang TEBAL, kehkehkeh!


p/s: Harap my dear Abby tak kecil hati dengan cerita ini ya... ~_~ senyum sikit!

6 comments:

nursuzry said...

kak abbyyyyyyyy....
novel kak abby blum sampai area su la... uhuhuhu...

Ebriza Aminnudin said...

Suuuu ....
Sabar ... sabar .... hehehe .... memang tebal giler .... :)

gee said...

lorr..cam nama gee lak..perasannya gee..hehe

Ebriza Aminnudin said...

gee,
hahaha .. itulah mulanya akak pun ingatkan gee tapi bila dipikir2kan semula, ish ... tak kan ler budak gee ni kenal kak DS. cayalah .. Gee.

dS said...

Abby, harap Gee kat sini tak terima nasib yg sama dgn Gee kawan Kak DS tu... wakaka!

p/s: Gee kirim salam kat Abby. Dia tanya, boleh claim insurans tak? ~_~

Ebriza Aminnudin said...

DS,
Hahaha .... hayookk .. nak claim insurans kat abby ... abby tak buat laa kak ... Sorry kak gee .... harap enjoy dengan MC.