Monday, February 11, 2008

Gantung - Melly Goslaw


ku harus menemui cintaku
mencari tau hubungan kita
apa masih atau tlah b’akhir

kau menggantungkan hubungan ini
kau diamkan aku tanpa sebab
maunya apa, ku harus bagaimana


reff:
kasih…
sampai kapan kau gantung cerita cintaku
memberi harapan
hingga mugkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu
detik-detik waktupun terbuang
teganya kau menggantung cintaku
bicaralah biar semua pasti


intro
back to (^) … reff

gantungnya hubungan cinta denganmu
membuatku sakit
hingga mungkin ku tak sanggup lagi
dan meninggalkan dirimu





LUAHAN HATI :


Assalammualaikum kepada awak yang berkenaan. Maafkan saya kerana terpaksa mencoretkan coretan ini. Bukan niat saya untuk menggugatkan perasaan awak tetapi sekadar untuk memberitahu.




Awak … seandainya saya bersalah, maafkan saya. Namun, jangan GANTUNGKAN kasih dan harapan insan yang amat mengharapkan awak disisinya. Dia memerlukan awak dan amat merindui awak tika dan saat ini. Baginya, awaklah syurga dia kini. Mungkin awak tidak sedar tapi itulah hakikat yang terpaksa awak terima. Awak, berilah kata putus agar penantiannya tidak menjadi satu penantian yang sia-sia. Jangan gantungkan dirinya lagi dengan cinta yang awak sendiri berikan padanya dan janjikan padanya.

Sekiranya awak tidak dapat menerima kehadirannya kerana awak terhutang budi pada saya, di sini, hari ini saya lepaskan awak daripada segala rasa terhutang budi itu. Anggaplah saya tidak pernah menabur budi pada awak dan tidak pernah cakap apa-apa. Anggaplah kejayaan awak hari ini kerana usaha gigih awak bukannya kerana apa yang telah saya nasihatkan kepada awak mahupun sokongan saya pada awak. Di sini juga saya leraikan sebaris nama awak yang pernah menjadi mungkin TEMAN TAPI MESRA saya.

Awak … saya tahu dendam awak pada wanita tidak pernah surut ataupun terlerai, malah semakin hari semakin bercambah kerana rasa kecewa yang pernah awak alami suatu waktu dahulu, namun janganlah kami yang bergelar WANITA menjadi mangsa awak untuk selama-lamanya. Sekurang-kurangnya, awak kena bukakan ruangan hati awak untuk menerima kehadiran cinta baru dan yakin pada cinta itu dan awak akan lihat KEBAHAGIAAN menanti awak di sana. Berilah peluang pada dirinya yang ingin membahagiakan awak.

Usah pedulikan diri saya kerana saya tahu hendak mencari kebahagiaan saya sendiri walaupun saya tidak pasti dimanakah kebahagiaan itu berada kini. Namun, saya yakin dengan Qada’ dan Qadar Allah SWT yang akan menemukan saya dengan kebahagiaan saya sendiri. Insya-Allah.
Awak tahu siapa Awak dan Sesiapa sahaja yang boleh menjadi AWAK yang saya maksudkan disini. Namun jangan paksa saya untuk memberitahu siapakah Diri Awak itu kerana awak sendiri patut tahu siapakah awak.

Maafkan saya kerana mengambil jalan ini untuk menyedarkan awak. Sedarlah bahawa di antara kita tidak mempunyai JODOH dan tidak akan mempunyai JODOH kerana itu adalah Ketentuan-NYA. Berilah peluang itu kepada yang selayaknya. Maafkan saya sekali lagi. Maafkan saya.

No comments: