Sunday, September 21, 2008

Hadiah Di Aidilfitri 2008

Thank You Myspace Comments
MyNiceSpace.com

Bagaimana hendak saya ungkapkan dengan kata-kata kerana sememangnya tiada kata-kata yang mampu melakarkan sebarang ungkapan selain ucapan terima kasih yang tidak terhingga. Sesungguhnya saya memang terharu di atas apa yang dilakukannya terhadap diri ini. Terasa diri amat dihargai dan disayangi. Hanya dialah satu-satunya yang sering memberi kejutan tanpa mengira ruang waktu. Dan setiap kejutan yang diberikan pada saya membuatkan saya sangat-sangat terharu.

Semalam merupakan hari membuat kuih raya. Sebaik sahaja selepas Subuh sehinggalah melewati waktu dinihari. Sampai pukul 12am beb baru habis semua resepi dan mengemas rumah. Letih teramat sangat. Dalam kerancakkan membakar dan menekap kuih, tiba-tiba sahaja abah saya menghulurkan satu bungkusan. Terkejut menerima bungkusan yang tidak saya duga. Bila melihat nama pengirimnya mampu membuatkan saya tersenyum sendiri kerana dirinya amat saya rindui di kala ini. Nasiblah masa tu dah basuh tangan, jadi bolehla buka kiriman daripadanya.

Sebaik sahaja isi terburai, saya terkesima seketika melihat pemberian hadiah di Aidilfitri yang sungguh bermakna. Tiba-tiba hati rasa terharu yang amat sangat kerana selama ini, tidak pernah ada seorang pun yang memberi hadiah di Aidilfitri selain kad raya. Namun, tahun ini amat bermakna sekali sambutan Aidilfitri buat diri ini. Nak tahu apa hadiahnya ... sepasang baju kebaya batik sutera yang belum siap. Ingatkan nak pakai pagi raya tapi sayangnya ... tak ada orang nak ambil tempahan. Jadi, terpaksalah simpan untuk Hari Raya Aidiladha ... hehehe ...

Thank You Myspace Comments
MyNiceSpace.com

Sis, Ara Suhara,
Sis, kehadiran U dalam hidup I memang amat bermakna sekali kerana U telah memberi peluang pada I untuk merasakan Dakapan Kasih seorang kakak. Persahabatan yang telah terjalin, kini telah menjadi satu tali silaturrahim kekeluargaan. I bersyukur sangat kerana dikurniakan seorang kakak sebaik U dan sentiasa di sisi I ketika I memerlukan U.

Sis, apa saja yang U lakukan pada I membuatkan I amat terharu dan terasa diri amat dihargai dan disayangi. Asalnya daripada Penggemar Novel Hanya Dikau, kini U telah menjadi penting dalam sebahagian hidup I. I nak U tahu Sis, I sayangkan U dan diri U sentiasa dekat di hati ini. Walau ke mana I pergi, sebaris nama U tak kan mungkin tertanggal daripada terus tersemat di dalam hati ini.

Thank You Myspace Comments
MyNiceSpace.com

Sis, I tak tahu bagaimana U tahu kegemaran I dan warna kebaya pemberian U memang kegilaan I. Hitam itu kan menawan, hehehe .... Sekarang ni dah tak sempat nak buat baju, mungkin masa Aidiladha nanti I gayakan baju pemberian U. Dan apa saja yang U berikan pada I, amat-amat I hargai.

Terima kasih sis kerana sudi hadir dalam hidup ini. Terima kasih sis kerana membuat diri I begitu penting dalam hidup U. Terima kasih sis kerana sudi berkongsi segala suka duka dengan I. Terima kasih sis kerana sudi menjadi tulang belakang I ketika I amat memerlukannya. Terima kasih sis di atas segala-galanya. I meant it.

Thank You Myspace Comments
MyNiceSpace.com

P/S: Untuk kakak-kakakku yang lain iaitu Kak Mas, Kak Lara, Kak Syima Syawal, Kak DS, Alyze, Kak Long Pu3Imaneisya dan semuanya sekali, kehadiran anda juga amat bermakna dalam hidup ini. Terima kasih kerana sudi berada di sisi ini. Mwaahhh .... sayang korang.

Thank You Myspace Comments
MyNiceSpace.com

5 comments:

zeqzeq said...

ooh terkesina terkezutt..betapa bertuahnya si DIA n dia..
termasuk saya.(malu gak ni)..

moga maju dalam bidang Abby minati..

azieazah said...

Teringin gak nak jadi KAKAK yang dsayangi oleh ABBY.. heehehehe...

dS said...

Syukran Jazilan, seronoknya apabila membaca part hujung sekali n3 ni.. hehe..

mmmwaaah.. back 2u!

Ebriza Aminnudin said...

Zeqzeq,
aik .. musykil ni ... kenapa dia lak yang rasa bertuah????

azieazah,
Abby sayang semua kakak2 abby dan juga kak zie ... :)

DS,
Lahir dari hati yang ikhlas tau kak. :)

caluk@cencaluk said...

"kakak..kakak.............nak jadi kakak saya" he he