Wednesday, December 10, 2008

Feedback Mahakarya Cinta From Clarice


Pertama-tama sekali, saya ingin memanjatkan kesyukuran ke hadrat illahi kerana MAHAKARYA CINTA saya dapat diterima oleh penggemar karya saya. Walaupun semasa proses penyiapannya penuh dengan dugaan dan cabaran, namun akhirnya berbaloi kerana ia digemari oleh pembaca MC. Ini merupakan email yang pertama saya dapat daripada salah seorang penggemar MC (yang lain-lain saya dengar melalui mulut sahaja. Kehkehkeh ...).

Ikutilah komennya ke atas MAHAKARYA CINTA:

Hi kak..slmt pg/ptg/tghmlm/subuh...mana2 yang sesuai la masa akak baca mail ni. pertama-tama tq sbb sudi meluangkan masa membaca mail ni. Tiba2 teringin nak bg komen selepas habis membaca novel terbaru akak..MAHAKARYA CINTA~klu x silap ni judul lagu Faizal Tahir kan. Saya suka membaca novel tapi jarang membeli novel ala2 jiwa2 @ cintan cintun. Saya lebih suka membaca novel berunsur misteri n thriller.

Masa masuk kat KEDAI BUKU POPULAR hari tu saya dok tercongok kat rak novel.. mencari buku yg best.. belek punya belek yang ada somanye novel cinta..ala..baca sinopsisnye saja sy dah fhm benar jalan ceritanya..memang akan sentiasa sama.

Masa tu sedikit hampa kerana x nampak satu buku pun yang best. tetiba nampak novel MAHAKARYA CINTA ni. Masa tu sy tertarik ingin membeli novel ni kerana tebal. bagi sy adalah satu kepuasan membaca novel yang tebal..lagipun harganya berbaloi. So, daripada melangkah keluar dari kedai tu dengan tangan kosong lebih baik sy beli novel ni, tanpa membaca sinopsisnya.

Esoknya lepas beli novel ni baru terbuka hati nak baca. membaca prolog novel ni hati masih x tertarik..tapi masuk saja bab 1 novel ni, ya..saya terhibur..penggunaan ayat dan kata2 yang akak guna spontan jer seolah berada dlm alam realiti. x jiwang dan memang x ada unsur jiwa2 dalam ayat2 penulisan akak. itulah yang menyebabkan sy tertarik sangat untuk menghabiskan pembacaan saya..suami saya d sebelah pun x terlayan kerana asyik dengan membaca novel akak ni. siap tergelak sorang2 lagi..ekekekek..mmg x rugi membeli buku ni. novel akak ni mmg best. saya boleh tergelak n saya boleh menitis kan airmata..

Ya..saya bila membaca akan menghayati cerita yg saya baca..saya akan meletakkan diri saya di tempat watak utama novel tu.. sebab tu sy boleh menghayati novel akak ni. Tahniah dan semoga dapat terus menghasilkan karya yang x membosankan.

Saya ada masuk dlm blog akak..bila tgk novel2 karya akak banyak juga erk.. dan saya x perasan pun yang sy pernah membeli buku akak yg lain iaitu HANYA DIKAU. novel akak yang ini pun memang best..dgn pengolahan ayat yang spontan. klu mcm ni sy nak cuba cari buku akak yang lain..apapun 2 novel akak yg pernah saya baca mmg x memboringkan..

Wish u all da best..teruskan berkarya..

Kepada Clarice: Terima kasih kerana menyokong akak dan novel-novel yang pernah akak hasilkan. Walaupun akak tak dapat memuaskan hati semua pembaca di luar sana, namun kalau akak dapat memuaskan hati 50% daripada pembaca novel, itu sudah cukup memadai.

Karya santai memang menjadi pilihan hati ini kerana bagi saya novel merupakan sebuah unsur hiburan. Namun ada pengajaran dan pendidikan di dalamnya jika anda di luar sana berjaya mengupas apa yang tersirat dan tidak membaca novel saya hanya sebagai sebuah novel sahaja.

Terima kasih kepada semua penggemar MAHAKARYA CINTA!

2 comments:

diari-alya said...

Salam ebby...
Akk msh tak berkesempatan nak ke kedai buku cari MC ni. Dari komen2 yg dibaca, akk patut dapatkan segera (betul tak?) Ramai yg suka, pasti ceritanya menarik. Tahniah ebby.....
Ni nak tanya... buku Dakapan Kasih ni dah kuar ke? Bila?
bye....

Ebriza Aminnudin said...

Salam kak Alya,
Buku Dakapan Kasih ni dah lama keluar. Hehehe .... dah ada di pasaran pun.

Untuk MC abby pun tak sangka ramai peminatnya walaupun santai gebang. thanx to penggemar novel di luar sana. ;)