Saturday, November 29, 2008

Pertemuan Yang Amat Manis .... ;)

Assalammualaikum dan sejahtera semua ... hmm .. lama betul saya tak mengemas rumah sendiri. Bersawang dah ek ... hehehe ... Maaflah sebab ada benda yang perlu saya lakukan sehingga mengabaikan teratak Ruang Rindu ... Rindu kee ... kehkehkeh ....

Pada N3 kali ini saya ingin mengabadikan sebuah kenangan walaupun sepatutnya N3 ni saya masukkan beberapa minggu yang lepas tetapi oleh kerana tahap kemalasan yang menjalar diri membuatkan saya menangguhkan N3 ini. Saya ingin menceritakan pertemuan manis saya dengan .... siapa haa .... kehkehkeh ... haaa ...tu nak ingat yang bukan-bukanlah tu ... Pertemuan manis saya dengan Kak Eka Fahara penulis tersohor kelahiran Alaf21 dan Diary Alya penulis yang baru hendak menjinak-jinakkan diri dalam dunia penulisan yang penuh pancarobanya tersendiri .... Penulis baru ini jika tiada aral akan bernaung di bawah penerbitan CESB. Tahniah kak dan bersiap sedialah untuk mengharungi dunia yang tidak seindah biasa. Hehehe ... saja suka nak mengharukan .... sian akak ... nakalnnyaa sayaaaa ... nasiblaaa .....

Pada suatu hari, saya terima email daripada seseorang, sebetulnya dia menggunakan nama betul sebab itu saya kurang kenal tapi bila dah buka email yang dikirim .... Wooww ... dah lamanya saya nak jumpa face to face dengan dia ... akhirnya hajat saya termakbul. Kak Eka Fahara mengajak saya buat date, hahaha dengan Diary-Alya ... saya terus bersetuju setelah bertanya mama untuk program hari Sabtu itu. Walaupun saya terpaksa pergi Sungai Petani untuk kenduri arwah nenek saudara, namun pertemuan yang pertama kali ini berjalan dengan lancar sebab Kak Eka hendak bertemu pada awal pagi sedangkan kenduri arwah diadakan di sebelah petang. Alhamdulillah perancangan disusun dengan teratur.

Seperti yang dijanjikan waktunya, saya pun menunggulah Kak Eka di sekolah Menengah Hamid Khan (sekolah saya dulu dari tingkatan 1-5. Banyak kenangan manis walaupun dipelopori kaum cina waktu itu.) Saya memakai serba hitam sebab memang itu warna kegemaran utama saya selain warna maroon. Apabila Kak Eka hon je ... terus terukir senyuman di bibir saya. Macam dah kenal lama Kak Eka ni ... walhal baru pertama kali bersua wajah.

Mencecah sahaja saya ke dalam keretanya setelah bersalaman dan berpelukkkan ...
“Ebriza ni lebih comel di luar la daripada dalam gambar ...” wahahaha .... bikin malu kompeni je Kak Eka ni ... saya yang memang sedia pemalu terus menjadi tersipu ... Hahahaa .... Eleh, Kak Eka pun apa kurangnya ... lebih cantik diluar daripada dalam gambar .... cun wooo ... wa cakap lu ... betulll .....percayalah.

Selepas mengambil Diary-Alya, kami terus ke Restoran Kassim Mustafa yang berdekatan dengan rumah Kak Alya sebab senang nak balik sekiranya anak kecil Kak Alya menangis. Selepas order teh tarik dan roti canai kami melepak dan berbual di restoran itu (seperti kami yang empunya restoran. Kahkahkah ...) dari jam 10 sehinggalah 1 petang. Macam-macam ilmu yang saya dapat dan macam-macam cerita sensasi yang kami bualkan .... cerita apa ... hahaha ... cerita pengalaman kami laa sebagai penulis ... bukannnya cerita keburukkan orang lain ... No .... No ... No ... we are not like that. Kan Kak Eka Kan ....

Kami saling bertukar pendapat tentang bagaimana cara kami berkarya dan genre apa yang kami suka. Saya lebih suka bebas dalam menghasilkan pelbagai genre sebab saya mempunyai impian untuk mencapai status penulis serba boleh. Campaklah genre apa pun, pasti saya boleh melakukannya. Saya tidak mahu digelar penulis pada satu genre sahaja ... bosan tahu tak, hehehe ... Daannn .... korang pembaca di luar sana adalah semangat dan tulang belakang saya untuk membantu saya mencapai status itu. Bolehkan koranggg ... TQQQQ ..... Sayang korang!.

Selepas berbual panjang, kami pun pulang ke rumah dan sebelum itu sempat gak singgah di rumah Kak Alya sebelum dia berpindah ke Perak. Sempat gak laa bergambar kenangan .... Insya-Allah, kalau boleh, saya nak jumpa kedua-duanya lagiii .... mana puas berbual ....

Kak Eka .. Kak Alya .... jumpa di pesta buku noooo .... Daaaa ... Muahhasss ... sayang akak berdua!

No comments: